Autor |
Wiadomość |
Gość |
Wysłany: Czw 20:18, 07 Lut 2013 Temat postu: |
|
..... |
|
|
Gość |
Wysłany: Wto 0:41, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
... |
|
|
Andrzej |
Wysłany: Wto 0:39, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
Jak płynnie przechodzić z dyrygowania orkiestrą do dyrygowania chórem? -
Jaki element doświadczenia dyrygenckiego pomaga mi zmienić skórę i być kim innym?
Pracuję ciężko, aby znaleźć odpowiedź.
Czy to jest gest?
Czym nie powinien być.
Każdy ruch batutą wskazuje jak zacząć sygnał, jak utrzymać go, a jak go zwolnić.
Idealnie, gest popiera wysiłki muzyków Nie inaczej jest, gdy muzyk klarnecista, musi wiedzieć, czy dźwięk powinien rozpocząć z łagodnym atakiem lub piosenkarz, który potrzebuje wskazówek na temat finału , który powinien być zwolniony.
Koncepcja Eleazar de Carvalho, iż "droga" zygzak cueing jest równie ważna w Koncercie na orkiestrę Bartóka jak w Singet dem Bacha Herrn.
Każda ilość napięcia w geście dyrygenta objawia się w każdym ruchu ciała w zespole muzycznym lub napięciu szyi wokalisty. Gesty dyrygenta przed każdym zespołem musza być jasne, zrozumiałe i zrelaksowane. |
|
|
Marek |
Wysłany: Wto 0:24, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
Przez lata walczyłem z tymi podziały, tłumacząc dyrygentom , których spotykałem, że dyrygowanie chórem i orkiestrą jest takie samo. "Muzyka to muzyka." |
|
|
Eryk |
Wysłany: Wto 0:20, 29 Sty 2013 Temat postu: Dyrygent chóralny i orkiestrowy |
|
Moje stanowisko w Richmond Symphony jest wyjątkowe. Jako Associate Dyrygent i dyrektor Symphony Chorus, mam szansę na realizację moich dwóch pasji: orkiestrowej i chóralnej.
Zawsze wiedziałem, że to możliwe, ale kiedy zacząłem studiować dyrygenturę, stało się dla mnie jasne, że te dwie dyscypliny są traktowane jako odrębne i różne podmioty.
Pedagodzy wymagali od studentów, aby wybrali nastawienie: dyrygent chóralny lub orkiestrowy.
Podręczniki również zasadniczo koncentrowały się na jednej lub drugiej.
Istnieje niepisana aleutrwalona regułę chóralna: jest dyrygent chóralny i dyrygent orkiestrowy. |
|
|