Autor Wiadomość
Gość
PostWysłany: Czw 20:18, 07 Lut 2013    Temat postu:

.....
Gość
PostWysłany: Wto 0:41, 29 Sty 2013    Temat postu:

...
Andrzej
PostWysłany: Wto 0:39, 29 Sty 2013    Temat postu:

Jak płynnie przechodzić z dyrygowania orkiestrą do dyrygowania chórem? -

Jaki element doświadczenia dyrygenckiego pomaga mi zmienić skórę i być kim innym?

Pracuję ciężko, aby znaleźć odpowiedź.

Czy to jest gest?
Czym nie powinien być.

Każdy ruch batutą wskazuje jak zacząć sygnał, jak utrzymać go, a jak go zwolnić.

Idealnie, gest popiera wysiłki muzyków Nie inaczej jest, gdy muzyk klarnecista, musi wiedzieć, czy dźwięk powinien rozpocząć z łagodnym atakiem lub piosenkarz, który potrzebuje wskazówek na temat finału , który powinien być zwolniony.

Koncepcja Eleazar de Carvalho, iż "droga" zygzak cueing jest równie ważna w Koncercie na orkiestrę Bartóka jak w Singet dem Bacha Herrn.

Każda ilość napięcia w geście dyrygenta objawia się w każdym ruchu ciała w zespole muzycznym lub napięciu szyi wokalisty. Gesty dyrygenta przed każdym zespołem musza być jasne, zrozumiałe i zrelaksowane.
Marek
PostWysłany: Wto 0:24, 29 Sty 2013    Temat postu:

Przez lata walczyłem z tymi podziały, tłumacząc dyrygentom , których spotykałem, że dyrygowanie chórem i orkiestrą jest takie samo. "Muzyka to muzyka."
Eryk
PostWysłany: Wto 0:20, 29 Sty 2013    Temat postu: Dyrygent chóralny i orkiestrowy

Moje stanowisko w Richmond Symphony jest wyjątkowe. Jako Associate Dyrygent i dyrektor Symphony Chorus, mam szansę na realizację moich dwóch pasji: orkiestrowej i chóralnej.

Zawsze wiedziałem, że to możliwe, ale kiedy zacząłem studiować dyrygenturę, stało się dla mnie jasne, że te dwie dyscypliny są traktowane jako odrębne i różne podmioty.

Pedagodzy wymagali od studentów, aby wybrali nastawienie: dyrygent chóralny lub orkiestrowy.
Podręczniki również zasadniczo koncentrowały się na jednej lub drugiej.
Istnieje niepisana aleutrwalona regułę chóralna: jest dyrygent chóralny i dyrygent orkiestrowy.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group