Autor Wiadomość
admin
PostWysłany: Nie 8:44, 14 Sie 2022    Temat postu: W.Pitak: Odpowiedzialność w komunikacji społecznej

.(cytat)
"hm ALBERT WAŚKIEWICZ NA OGÓLNOPOLSKIM FORUM ODPOWIEDZIALNOŚCI

Opublikowano 11 września 2006, autor: Iwona Waśkiewicz

Dziś w Starostwie Powiatowym w Skierniewicach odbyło się Ogólnopolskie Forum Odpowiedzialności ,którego organizatorem było Stowarzyszenie Instytut Otwartych Możliwości „Amicus”, Starosta Powiatu Skierniewice ,Wyższa Szkoła Ekonomiczno-Humanistyczna w Skierniewicach.

Tematy Forum to-”Jak żyć ,aby żyć odpowiedzialnie”- mówcy-Władysław Pitak, Iwona Maciejewska Opiełka , Marek Szurawski

Drugi blok to temat -”Żyć pracować i uczyć z pasją” Zofia Nester, Zygmunt Łakomy i nasz instruktor hm Albert Waśkiewicz.Druh Albert mówił o swych pasjach harcerstwie -sposobie na życie , o trudych życiowych wyborach, o żeglarstwie , o wielkiej pasji jaką jest wychowywanie dzieci a także o ideach jakimi kieruje się w życiu.

Forum uświetnił koncert Staszka Soyki.

@

Ten wpis został opublikowany w kategorii Szkolenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

← 11 wrześniaIII OGÓLNOPOLSKI RAJD →
4 odpowiedzi na „hm ALBERT WAŚKIEWICZ NA OGÓLNOPOLSKIM FORUM ODPOWIEDZIALNOŚCI”

iman pisze:

12 września 2006 o 08:08
Żałuje, że nie byłam wśród audytorium tego wystąpienia.
Tak trzymać dh Albercie!

Erka pisze:

16 września 2006 o 09:54
Każda pliszka swój ogonek chwali. Szkoda, że nie dowiedzieliśmy się więcej o pozostałych mówcach i problemach przez nich poruszanych.

Ja akurat byłam NAJMNIEJ usatysfakcjonowana wystąpieniem druha Waśkiewicza. Najbardziej przekonały mnie : warsztat w wykonaniu Władysława Pitaka, występ terapeutyczny Zygmunta Łakomego i recital Stanisława Soyki.

Wypadałoby teraz uzasadnić moje odczucia, ale zrobię to następnym razem, jeżeli ten komentarz nie zostanie skasowany. Pozdrawiam. Erka

Erka pisze:

18 września 2006 o 10:58
Jak obiecałam, tak czynię.

Dzisiaj kilka zdań o warsztacie Władysława Pitaka pt. „Odpowiedzialność w komunikacji społecznej”.

Z pozoru łatwy temat mógł okazać się trudny, gdyż publiczność stanowiła dorosła młodzież, do przekonania której nie wystarczą tylko słowa.
Władysław Pitak poradził sobie z ponad 200 osobową publicznością znakomicie. To był nie tylko warsztat, ale prawie show z kilkoma scenkami z udziałem uczestników oraz niespodziewanymi pointami.

Warsztat udowodnił, że stosowanie przez jednego rozmówcę określonego sposobu komunikowania się zwiększa wzajemną sympatię i porozumienie, a tym samym ułatwia drugiemu rozmówcy (publiczności) zachowywać się podobnie.

W.Pitak jako gość specjalny pokazał na forum w Skierniewicach także inne sposoby porozumiewania się, które sprzyjają powstawaniu i istnieniu trwałych kontaktów między ludźmi.

Według postawionej przez Niego tezy: mogą to być związki, które dają zyski obu partnerom, choć każda z tych osób zachowuje się inaczej. Przykładami były scenki dot. niepartnerskiego stylu komunikowania się, gdy jedna osoba była skoncentrowana na realizacji własnych potrzeb, a druga rezygnowała z własnych potrzeb na jej rzecz.

Gry psychologiczne prezentowane w czasie warsztatu ujawniły stosowane przez różnych rozmówców taktyki, które mogą przynosić korzyści , ale mogą również wywoływać niepokój, zaskoczenie, rozczarowanie, poczucie niezrozumienia, żal i oburzenie, a w konsekwencji brak satysfakcji, dążenie do przerwania rozmowy, aż do całkowitego wycofania się z kontaktu lub zerwania związku.

Całość występu zręcznie została spięta biblijną scenką o kuszeniu Adama i Ewy i wynikającą z tego odpowiedzialnością.
Kończące warsztat filmowe wystąpienie małej Oli było zachętą do odpowiedzialności za siebie i innych. Według niej odpowiedzialność może być przyjemnością i ogromną satysfakcją."

https://zhp.glowno.org/2006/09/11/ogolnopolskie-hm-albert-waskiewicz-na-forum-odpowiedzialnosci/

.
admin
PostWysłany: Pią 12:42, 05 Lip 2019    Temat postu: Władysław Pitak - Odpowiedzialność a komunikacja społeczna

.




Inspiracją do podjęcia tego tematu było Ogólnopolskie Forum Odpowiedzialności w Skierniewicach , a dokładniej : warsztat prezentowany przeze mnie pt. "Odpowiedzialność a komunikacja społeczna".

Na płycie dvd są przedstawione stosowane w rodzinie (niestety) gry psychologiczne, które w rezultacie prowadzą do konfliktu.


Aby móc okazywać partnerowi miłość i szacunek, musimy czuć się dobrze w jego towarzystwie.
Podobnie nasz partner może nas kochać i szanować tylko wtedy, gdy dobrze się z nami czuje.
Jest to możliwe tylko wtedy, gdy potrafimy wytyczać granice umożliwiające nam przekazywanie i odbieranie prawdy bez bólu, strachu i złości.

Winę za większość nieudanych związków ponoszą partnerzy, u których zawiodła umiejętność wytyczania granic i którzy nie potrafią mówić lub słuchać w oderwaniu od wspominania przykrych przeżyć.








W „MUZYKODRAMIE” zaproponowałem metody przydatne do realizacji działań wychowawczych takich, jak budowanie przez dzieci obrazu samego siebie, wprowadzanie w świat wartości.

Przedstawiam również praktyczne przykłady w postaci ćwiczeń.

Ważnym dodatkiem do wydań płytowych jest publikacja opisująca stosunki dzieci, rodziców i pedagogów do tego typu przedsięwzięć.

Opracowanie powinno zainteresować studentów wydziałów pedagogicznych (wychowanie przedszkolne i nauczanie początkowe, pedagogika opiekuńcza i resocjalizacja), nauczycieli przedszkoli, wychowawców domów dziecka, świetlic szkolnych, środowiskowych, resocjalizacyjnych oraz socjoterapeutycznych.







m u z y k o d r a m a - wykonywanie działań scenicznych przy wsparciu muzycznym lub wykonywanie działań muzycznych z uwzględnieniem działań interpersonalnych.

Technika ta jest oparta na psychodramie, pantomimie i grach terapeutycznych.

.

muza
PostWysłany: Sob 16:32, 16 Lip 2011    Temat postu:

Mam płyty CD-audio, których słucham i jednocześnie wykonuję odpowiednie ćwiczenia o charakterze izometrycznym (napinająco-rozluźniającym).

Takim ćwiczeniem jest relaksacja progresywna (postepująca) Jacobsona. Celem tego ćwiczenia jest (poprzez uświadomienie sobie różnicy między napięciem a rozluźniem ) stopniowe osiąganie stanu relaksu ( rozluźnienia mięśni, naczyń krwionosnych i systemu nerwowego).

Trening autogenny Schultza jest kolejnym ćwiczeniem, w czasie którego spokojnie leżymy lub siedzimy i wysyłamy informacje (sugestie) do poszczególnych części ciała, układów i narządów, w wyniku których następuje pełne rozluźnienie całego ciała oraz zmiany morfologiczne w zakresie tzw. wydzielania wewnętrznego i składu chemicznego naszego ciała.

Obu ćwiczen słuchamy i zachowujemy się stosownie do podawanych sugestii


Cytat:
Płyty z ćwiczeniami są dostępne w Towarzystwie LOGOS
( http://www.logos.pomorze.pl/oferty )

e-mail :
logos@logos.pomorze.pl
Tel.94-340-60-06
Marta
PostWysłany: Sob 11:28, 24 Lip 2010    Temat postu:

Rozwój procesów poznawczych poprzez muzykę wynika z bogacenia spostrzeżeń dziecka – uwrażliwiania na zjawiska dźwiękowe otaczającego środowiska. Spostrzeganie jakości dźwięków, ich ruchu – dynamiki, tempa, rytmiki, wyćwiczone przez zadania percepcyjno-muzyczne, wpływa na dokładniejsze spostrzeganie zjawisk akustycznych. Bogactwo spostrzeżeń ma decydujący wpływ na harmonię między myśleniem konkretnym,
Stefan
PostWysłany: Sob 13:56, 23 Sty 2010    Temat postu:

- Należy pamiętać, że zarówno muzyka pobudzająca, jak i relaksująca nie powinny być słuchane zbyt głośno. To, co jest dobre dla nas, niekoniecznie pomoże sąsiadowi – stwierdza Władysław Pitak, muzykoterapeuta, z którym rozmawiałem o doborze odpowiedniej muzyki do pracy w biurze.
ulka
PostWysłany: Sob 13:51, 23 Sty 2010    Temat postu:

Najwiekszym problemem dla mnie jest to, ze nie chcailam miec zwyklego, ze tak powiem prostego zycia a mianowicie zostac w rodzinnej miejscowosci i znalezc sobie meza, tylko zapragnelam popracowac samodzielnie za granica, zdala od rodziny, chcialam zrezygnowac z zamairu malzenstwa na rzecz samodzielnego zycia za granica polegajacego tylko na pracy. Nie wiem co mi sie ubzduralo. Bylam wychowana przez nadopiekunczych rodzicow, wiec za granica nie mialam zbyt wielkich szans. U mnie byl konflikt pomiedzy samodzielnoscia a wiezia z rodzina, nie mam zbyt duzych mozliwosci, nie umiem podejmowac samodzielnych decyzjii bo rodza one we mnie lęk i poczucie winy
rock
PostWysłany: Czw 18:34, 14 Sty 2010    Temat postu:

Odcięli aniołom skrzydła, bo dawały wolność.
Odarli ich z szat, gdyż były za piękne.
Obrzucili je błotem, bo białą skórę miały
Teraz stoją ranne, nagie, brudne
Lecz nadal doskonałe...
Gość
PostWysłany: Śro 10:43, 05 Lis 2008    Temat postu:

Progressive Muskelentspannung nach Jacobson - Allgemeine Informationen

"Lernen Sie, sich bewusst zu entspannen, dann können Sie mit den alltäglichen Schwierigkeiten und Erkrankungen der modernen Zeit besser umgehen!" Diesen Hinweis gab der amerikanische Arzt und Psychophysiologe Prof. Edmund Jacobson (1885 – 1976) seinen Patienten bereits in den 30 er Jahren des letzten Jahrhunderts. Hintergrund dieses Ratschlags waren seine langjährigen wissenschaftlichen Erfahrungen im Bereich der Muskelverspannungen


"Naucz się być świadomym na relaks, a pozbędziesz się codziennych problemów i chorób współczesnego świata"
Tak pisał amerykański psycho-lekarz i fizjolog prof Edmund Jacobson (1885 - 1976) do swoich pacjentów już w 30 latach z ubiegłego wieku. Tłem do tego było jego wieloletnie doradztwo i naukowe doświadczenie w dziedzinie napięcia mięśniowego.


kontakt:
LOGOS,
tel.094-340-60-06
muza
PostWysłany: Pon 11:53, 03 Lis 2008    Temat postu:

Muzyka klasyczna przywraca zdolność obcowania z tymi naturalnymi rytmami, zwalnia rozpędzony organizm, porządkuje nieład emocjonalny i nieprawidłowe procesy somatyczne, a zwłaszcza - pomaga mózgowi - temu "centrum dowodzenia" - powrócić do równowagi. Tego faktu nie da się przecenić.

Jak wiele jednostek chorobowych jest wywołanych nieprawidłową pracą mózgu, który albo zaczyna organizmowi wydawać błędne polecenia, albo też szwankuje w zakresie zachodzących w nim procesów chemicznych - o tym każdy fachowo pomagający dobrze wie.

Muzykoterapia pozwala skutecznie zapobiegać tego typu niebezpieczeństwom.
admin
PostWysłany: Pon 11:29, 03 Lis 2008    Temat postu: Muzyka młodzieżowa nieprzydatna w terapii?

Muzyka młodzieżowa, obecna w naszym życiu aż w nadmiarze, nie może w żadnym wariancie zostać uznana za przydatną do celów terapeutycznych.
Charakteryzuje ją przede wszystkim chaos i przypadkowość, uniemożliwiające nawiązanie współpracy pomiędzy organizmem a dźwiękami.
Natomiast muzykę poważną tworzą w przeważającej większości utwory, które ze względu na swą artystyczną konstrukcję są w pełni kompatybilne z psychiką człowieka oraz przystają do naturalnych, najbardziej pierwotnych rytmów całego organizmu.

Muzyka wprowadza słuchacza w stan, który można porównać do medytacji, uspokaja myśli, łagodzi emocje, wzmacnia koncentrację.

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group