Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna www.muzykoterapia.fora.pl
Czy muzyka łagodzi obyczaje?
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna -> Muzykodrama
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:07, 15 Gru 2009    Temat postu: MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI

.
Szkolenie i Warsztaty z muzykodramy i gier psychologicznych


Władysław Pitak (aktor, logopeda medialny, trener zdolności twórczych) prowadzi warsztaty kreatywne poszerzające umiejętności: aktywizacji pracy uczniów, pobudzania zdolności myślenia i działania twórczego, poruszające zagadnienia z zakresu psychopedagogiki twórczości.

Warsztaty dodatkowo poruszają podstawowe problemy wychowawcze, pedagogiczne, relacji międzyludzkich, nieporozumień związanych z uprzedzeniami, brakiem tolerancji, stereotypowym sposobem myślenia i działania.

Warsztaty przeznaczone są dla:

animatorów kultury, nauczycieli i wychowawców, rodziców, wolontariuszy i studentów oraz wszystkich, którzy pracują z dziećmi i młodzieżą oraz zainteresowanych samorozwojem.

Warsztaty trwają 18-20 godz. (dwa dni) w terminach uzgodnionych z instytucjami, organizacjami i firmami ; prowadzone są w grupach 12-18 osobowych.


organizator:
Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
adres: 75-900 Koszalin - Kretomino, ul.Pieczarek 4
tel.: 94-340-60-06, 600-809-254
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]
www: [link widoczny dla zalogowanych]




@



MUZYKODRAMA, której autorem jest Władysław Pitak, jest nowoczesną metodą terapii dzieci nerwicowych i autystycznych ...




[img]http://logos.dt.pl/obrazki/muzykodrama50.jpg [/img]

Proponowana metoda posiada liczne walory i można ją zaliczyć do aktywnych metod terapeutycznych. Chodzi tu bowiem o wychowanie poprzez działanie i stworzenie dzieciom i rodzicom warunków do własnej, twórczej aktywności wyrażającej się w umiejętności rozwiązywania problemów i porozumiewania się z innymi ludźmi.
Chodzi o rozwój emocjonalny, fizyczny, percepcyjny, umysłowy, estetyczny i społeczny. W muzykodramie można więc znaleźć sposób na jednoczenie się ze światem.



autor metody: Władysław Pitak podczas imprezy dla dzieci


@

MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI





* PRZYCZYNY EMOCJONALNYCH ZABURZEŃ U DZIECI

Nie ma pojedynczych czynników generujących nerwicę i autyzm wczesnodziecięcy.

>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]



.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hagart dnia Wto 21:36, 15 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:12, 15 Gru 2009    Temat postu:

.
W swoich artykułach, Władysław Pitak wprowadza pojęcie MUZYKODRAMY, jako formy przydatnej w terapii nerwic i autyzmu. Pojęcie, z którym można zetknąć się dotychczas na gruncie niektórych koncepcji wychowania muzycznego, znajduje wykorzystanie nowatorskie, pełniąc wiodącą rolę terapeutyczną. Jeśli zdamy sobie sprawę , że w formie tej odpowiednio dobrane treści z zakresu muzyki , sztuki słowa i elementów ruchu, stale współpracujące ze sobą, możemy sobie wyobrazić zwielokrotniony efekt tych wspólnych działań w celach przez nas zamierzonych.

Autor pisze o prawdach oczywistych , ale sposób ujęcia materiału, dotykanie sedna problemu, świadczy o głębokim zaangażowaniu i rozumieniu poruszanych problemów, opartych o wieloletnie własne doświadczenia, prowadzone w pracy zawodowej wszechstronnie przygotowanego specjalisty : aktora , logopedy, muzykoterapeuty.

Zaproponowane działania zabawowe ( a zabawa dostrzegana jest normalnie jako działanie bezsensowne ), w tym przypadku obok zwykłego wypełniania czasu pełni ważną role terapeutyczną – wymiernych korzyści dla konkretnej osoby lub grupy osób.

Tak przedstawioną formę muzykodramy można przyjąć za ważny czynnik terapeutyczny , jednocześnie zgodny z bogatym systemem kształcenia twórczego i aktywnego, odpowiadającym również potrzebom i wymogom współczesnej pedagogiki.

Koszalin , 02.05.2002 r. dr Mikołaj Borek


@

* KLINIKA ZABURZEŃ MOWY U DZIECI NERWICOWYCH I AUTYSTYCZNYCH

Literatura dotycząca zaburzeń nerwicowych jest bardzo obszerna. Pomimo licznych opracowań nie ustalono jednak jednolitej terminologii określającej poszczególne rodzaje tych zaburzeń.
>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]




* MUZYKODRAMA dla dzieci NERWICOWYCH i AUTYSTYCZNYCH

Rozpoczynając pracę z dzieckiem nerwicowym lub autystycznym musimy brać pod uwagę fakt, że nie zgłosiło się ono do terapeuty dobrowolnie.

>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]


.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hagart dnia Wto 21:23, 15 Gru 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:13, 15 Gru 2009    Temat postu:

.
ODDECH, SKUPIENIE, PAMIĘĆ, WYOBRAŹNIA
-recenzja artykułu Władysława Pitaka

W kolejnym artykule dotyczącym MUZYKODRAMY autor W. Pitak zajmuje się m.in. problemem oddechowym jako ważną techniką relaksacyjną. Ćwiczenia te stawia obok problematyki sił kreacyjnych człowieka i sposobów ich uruchamiania – siłą jest wyobraźnia.

Poruszane problemy wskazują jak bardzo ważną jest znajomość psychiki dziecka, sposobów odczuwania świata wyobraźnią dziecka i jego logiki myślenia.

Autor podaje gotowe reguły postępowania terapeutycznego , które mogą stanowić wzór modelowy dla dalszych poszukiwań przez osoby zainteresowane tą tematyką.

Koszalin , dnia 26.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@



* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (oddech - skupienie - pamięć - wyobraźnia)

Szczególnie przydatne są to ćwiczenia w sytuacjach dzieci astmatycznych, oddychających ustami i nerwicowych.

>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]





@


W kolejnym artykule Władysław Pitak przytacza konkretne przykłady scenariuszy ćwiczeń terapeutycznych z zakresu MUZYKODRAMY. Ćwiczenia są opracowane na podstawie przyjętych technik relaksacyjnych. Z przedstawionego materiału wnioskować można o tym , co staje się w tym przypadku zadaniem terapeuty, a jest nim odpowiednia podpowiedź – jaką ścieżkę muzyczno-terapeutyczną posiada każdy z pacjentów , jakie ćwiczenia są adekwatne do indywidualnych jego potrzeb.

Artykuł stanowi projekt własny , nadający się do bezpośredniego wdrożenia, jak też może być pomocny do tworzenia programów przez zainteresowanych tą problematyką psychoterapeutów.

Koszalin, dnia 27.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@

* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (Jacobson, Schultz, Wintrebert)

Jedną z metod zmierzających do zmniejszenia napięcia emocjonalnego u dzieci jest relaksacja mięśniowa. Opiera się ona założeniu, że ciało i umysł tworzą niepodzielną całość.

>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]



.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hagart dnia Wto 21:30, 15 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:13, 15 Gru 2009    Temat postu:

.
RUCH, DZIAŁANIE, KONTAKT
- recenzja artykułu Władysława Pitaka

Od czasu zastosowania pierwszych prób muzykoterapii mija około pół wieku i wydaje się , że w tym kierunku zrobiono już sporo, ale ciągle jeszcze jest to dziedzina o zbyt małym zasięgu społecznym.
Stąd za bardzo cenne należy uznać poszukiwania autora artykułu, stanowiące krok w pożądanym kierunku – w obszarze celowego wykorzystania muzyki i jej elementów.

Tym razem w swoim artykule W. Pitak omawia problematykę rozwijania ruchu. Na muzykę reagują wszyscy ludzie, na różnych poziomach odczuwania – ten fakt zdaje się być inspiracją do wywoływania pożądanych działań ruchu od najprostszego do złożonych elementów tańca.

Na uwagę zasługuje przystępność materiału proponowanego przez autora – stosowana terminologia naukowa nie powoduje utrudnień w zrozumieniu zawartych treści o charakterze wskazówek praktycznych.

Koszalin , 22.04.2002 r. dr Mikołaj Borek


@


* MUZYKODRAMA DLA DZIECI (ruch - działanie - kontakt)

Pierwszym zadaniem terapeuty jest nawiązanie kontaktu z dzieckiem. Dokonanie tego wymaga bezgranicznej cierpliwości oraz zdolności do wyobrażania sobie sytuacji dziecka zaburzonego emocjonalnie.
>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]





@

TERAPIA RODZICÓW
-recenzja artykułu Władysława Pitaka

Przy trudności obiektywnego określenia czym jest muzyka, wydaje się bezspornym fakt celowości jej stosowania w zabiegach terapeutycznych, jak i w procesach wychowawczych.
Taką funkcję terapeutyczną, o dużym znaczeniu , autor przypisuje technikom muzyczno-dramatycznym w terapii dziecięcej, ale także w jej równoległym stosowaniu w terapii rodziców dziecka.

Czytając artykuł , można stwierdzić , że zasadniczą wartość artykułu stanowią uwagi i spostrzeżenia zaczerpnięte z praktyki własnej autora – nie są to teorie i przypuszczenia, a tylko wiedza sprawdzona w bezpośrednich działaniach z konkretnymi osobami.

W efekcie swoich rozważań autor dąży do przekonania , że twórczość przejawiać się może u wszystkich ludzi, należy ją tylko pobudzić. Niezastąpioną rolę pełni tu terapeuta o odpowiednim wykształceniu i doświadczeniu psychoterapeutycznym.

Koszalin, 05.05.2002 r. dr Mikołaj Borek


@

* MUZYKODRAMA W TERAPII RODZICÓW

Przy podejmowaniu terapii rodziców dziecka należy liczyć się z ich strony z różnymi rodzajami motywacji decydującymi o zgłoszeniu się z dzieckiem do terapeuty. Matki czasami traktują go jako narzędzie kary dla dziecka.
>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]




.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez hagart dnia Wto 21:34, 15 Gru 2009, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:14, 15 Gru 2009    Temat postu:

.
* TERAZ NIE BOIMY SIĘ MÓWIĆ

Poniżej przedstawiamy konspekt powykonawczy terapii psychologiczno-logopedycznej, a następnie fragmenty wypowiedzi uczestników turnusu rehabilitacyjnego.

>>> więcej: [link widoczny dla zalogowanych]




Na foto: Pracownicy Warsztatów Terapii Zajęciowej CARITAS w Ropczycach. Zdjęcia:Tatiana Pitak


Kontakt:

Towarzystwo Terapii i Kształcenia Mowy LOGOS
75-900 Koszalin
ul. Pieczarek 4

tel. 94-340-60-06
600-809-254
e-mail: [link widoczny dla zalogowanych]


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 21:16, 15 Gru 2009    Temat postu:

.
W swoich artykułach, Władysław Pitak wprowadza pojęcie MUZYKODRAMY, jako formy przydatnej w terapii nerwic i autyzmu. Pojęcie, z którym można zetknąć się dotychczas na gruncie niektórych koncepcji wychowania muzycznego, znajduje wykorzystanie nowatorskie, pełniąc wiodącą rolę terapeutyczną. Jeśli zdamy sobie sprawę , że w formie tej odpowiednio dobrane treści z zakresu muzyki , sztuki słowa i elementów ruchu, stale współpracujące ze sobą, możemy sobie wyobrazić zwielokrotniony efekt tych wspólnych działań w celach przez nas zamierzonych.

Autor pisze o prawdach oczywistych , ale sposób ujęcia materiału, dotykanie sedna problemu, świadczy o głębokim zaangażowaniu i rozumieniu poruszanych problemów, opartych o wieloletnie własne doświadczenia, prowadzone w pracy zawodowej wszechstronnie przygotowanego specjalisty : aktora , logopedy, muzykoterapeuty.

Zaproponowane działania zabawowe ( a zabawa dostrzegana jest normalnie jako działanie bezsensowne ), w tym przypadku obok zwykłego wypełniania czasu pełni ważną role terapeutyczną – wymiernych korzyści dla konkretnej osoby lub grupy osób.

Tak przedstawioną formę muzykodramy można przyjąć za ważny czynnik terapeutyczny , jednocześnie zgodny z bogatym systemem kształcenia twórczego i aktywnego, odpowiadającym również potrzebom i wymogom współczesnej pedagogiki.

Koszalin , 02.05.2002 r. dr Mikołaj Borek

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
arka




Dołączył: 24 Gru 2008
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:23, 10 Lip 2010    Temat postu:

Cytat:
Płyty audioCD i videoCD z ćwiczeniami na podkładzie muzycznym
Relaks progresywny wg Jacobsona + Trening autogenny wg Schultza (CD lub VCD)
Psychocybernetyka wg Maltza + Medytacja wg Swaischa i Siemsa (CD)
Pranajama ( ćwiczenia oddechowe) (VCD)
MUZYKODRAMA ( fragm. Terapii behawioralnej z elementami ekspresji muz.-dram) (VCD)

[link widoczny dla zalogowanych]





Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
muza




Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 61
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Polska

PostWysłany: Sob 16:04, 16 Lip 2011    Temat postu:

Kwestionariusz Wartości Rokeacha (The Rokeach Value Survey ) należy do najprostszych, a jednocześnie najciekawszych i najlepiej opracowanych pod względem statystycznym metod badania wartości.

Rokeach w oparciu o szereg studiów i badań empirycznych, ustalił listę kilkunastu wartości ostatecznych (terminal) i instrumentalnych (instrumental), które osoba badana ma uporządkować hierarchicznie według własnego uznania.

Wartością instrumentalną ,według Rokeacha, jest pojedyncze przekonanie przyjmujące formę : "wierzę, że jakiś sposób zachowania jest personalnie i społecznie preferowany we wszystkich sytuacjach i w stosunku do wszystkich przedmiotów"

Natomiast wartość ostateczna przyjmuje formę twierdzenia : „wierzę, że określony cel ostateczny egzystencji (np. zbawienie, pokój na świecie) personalnie lub społecznie wart jest walki.

Wśród wartości instrumentalnych Rokeach wyróżnia wartości moralne (uczciwość, miłość, wrażliwość, grzeczność, czystość itp.) i kompetencyjne (twórcza wyobraźnia, zdolność, ambicja, intelektualizm itp.).

Wśród wartości ostatecznych : osobiste (zbawienie, życie ekscytujące, harmonia wewnętrzna) i społeczne (pokój na świecie, równość i braterstwo).




Już uświadomienie człowiekowi sprzeczności między wartościami bądź sprzeczności w systemach wartości-postawy, czego można dokonać w procesie psychoterapii, prowadzi do stosunkowo łatwych korekt, a co zatem idzie do zmiany zachowań.

W następnej analizie testu Rokeacha odpowiem na kolejne Twoje pytania, omówię analizę czynnikową i wartości przeceniane i niedoceniane.

Dobrze byłoby, gdyż napisał nieco o Twoich marzeniach, planach i problemach, które towarzyszą ich osiągnięciu. Interpretacja i propozycje terapeutyczne są bowiem uzależnione od planów osoby wspomaganej na przyszłość.
Inaczej leczy się i szkoli kandydata na marynarza, policjanta, antyterrorystę, nauczyciela, artystę i polityka.
Pozdrawiam serdecznie
Władysław Pitak - psychoterapeuta rodzinny
==================.
Test Rokeacha i płyty z ćwiczeniami są dostępne w Towarzystwie LOGOS (http://www.logos.pomorze.pl/oferty)

Kontakt:

e-mail :
[link widoczny dla zalogowanych]
Tel.94-340-60-06


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sandra
Gość






PostWysłany: Czw 22:02, 19 Kwi 2012    Temat postu:

Witam serdecznie!
Jestem logopedą z już prawie rocznym doświadczeniem jako logopeda szkolny. Ukończyłam Uniwersytet Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy na kierunku pedagogika spec. logopedia.Aktualnie szkolę się w zakresie psychodramy na szkoleniu I stopnia psychodramy.

Osobiście bardzo interesuje się zagadnieniem logopedii medialnej. Jestem gotowa podjąć współpracę z Państwa placówką. Jeśli będą Państwo zainteresowani proszę o kontakt w celu za sięgnięcia większej ilości informacji.
Pozdrawiam,
Sandra
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mieczysław R.
Gość






PostWysłany: Sob 20:14, 21 Lip 2012    Temat postu:

Bardzo kompetentny i kulturalny trener, który w naszym ośrodku prowadził szkolenie dla pracowników. To było szkolenie na temat relaksu i radzenia sobie ze stresem zawodowym oraz technik rozwiązywania konfliktów w miejscu pracy. Fachowo to nazwałam, bo tak mam napisane w zaświadczeniu, jakie otrzymałam po zakończeniu szkolenia. Takie szkolenia powinny się odbyć we wszystkich zakładach pracy. Więcej takich logopedów medialnych i psychologicznych.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 12:04, 08 Mar 2013    Temat postu:

.
Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie – trzy drogi, jeden cel

Polski Związek Logopedów zaprosił na konferencję inaugurującą obchody Europejskiego Dnia Logopedy.

PZL we współpracy z Wydziałem Nauk Pedagogicznych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Podyplomowym Studium w zakresie neurologopedii oraz Podyplomowym Studium Pedagogiki Korekcyjno-Kompensacyjnej był organizatorem konferencji Muzyka w logopedii. Terapia, wspomaganie, wsparcie – trzy drogi, jeden cel, która odbyła się 2 marca 2013 r. (sobota) w Hotelu Uniwersyteckim w Toruniu.

Ryszard Wagner mówiąc o muzyce zwrócił uwagę, że muzyka to początek i koniec wszelkiej mowy. Te słowa stanowiąc swoiste przesłanie naszej konferencji. Można je uznać za dobre podsumowanie wielowiekowej tradycji i doświadczeń związanych z ukazywaniem znaczenia muzyki w życiu człowieka – muzyka bowiem to niezbywalny element życia każdej jednostki od poczęcia aż po śmierć.

Od zarania dziejów muzyka towarzyszy nam w każdym momencie naszego życia, stając się jego ilustracją, stąd jej znaczenie w procesie rozwoju, wsparcia czy terapii.
Konferencja była organizowana z myślą o praktykach i teoretykach zajmujących się problematyką wspomagania, terapii i wsparcia. Wśród prelegentów był koszaliński logopeda i muzykoterapeuta , Władysław Pitak i goście zagraniczni.

Władysław Pitak wygłosił referat pt. "Techniki muzyczno-dramatyczne (muzykodrama) w terapii zaburzeń mowy u dzieci nerwicowych".
Oto link do filmu, który prezentował uczestnikom Konferencji Władysław Pitak

[link widoczny dla zalogowanych]

.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:01, 08 Mar 2013    Temat postu:

.

Artykuły o tematyce pedagogiczno-terapeutycznej


W. Pitak: Przyczyny emocjonalnych zaburzeń u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2002/12, s. 16-18
W. Pitak: Klinika emocjonalnych zaburzeń mowy u dzieci, Kurier Pedagogiczny 2003/1, s. 14-19
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych, cz. I, Kurier Pedagogiczny 2003/2, s. 25-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych cz. II, Kurier Pedagogiczny 2003/3, s.26-28
W. Pitak: Muzykodrama dla dzieci nerwicowych i autystycznych - oddech, Kurier Pedagogiczny 2003/5, s. 10-12
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 10-13
M.Borek,W. Pitak: Muzykodrama czyli zabawa w krainie LOGOS , Kurier Pedagogiczny 2003/6-7, s. 33-38
W. Pitak: Agresja a jąkanie u jedynaków, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 11-14
W. Pitak: Techniki muzyczno-dramatyczne w terapii rodziców, Kurier Pedagogiczny 2003/9, s. 39-44
W. Pitak: Muzyka leczy ale czy łagodzi obyczaje, Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2004/9(36), s. 27-28
W. Pitak: Ojciec – zhańbiony mężczyzna, , Bliżej Przedszkola . Wychowanie i Edukacja, 2005/1(40), s. 19


.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
hagart




Dołączył: 25 Gru 2008
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 13:04, 08 Mar 2013    Temat postu:

.
MUZYKODRAMA - ZABAWA NIE TYLKO DLA DZIECI

http://www.muzykoterapia.fora.pl/muzykodrama,5/muzykodrama-zabawa-nie-tylko-dla-dzieci,73.html#1036
.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna -> Muzykodrama Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin