Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna www.muzykoterapia.fora.pl
Czy muzyka łagodzi obyczaje?
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Dyrygent chóralny i orkiestrowy

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna -> szkoły i uczelnie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Eryk
Gość






PostWysłany: Wto 0:20, 29 Sty 2013    Temat postu: Dyrygent chóralny i orkiestrowy

Moje stanowisko w Richmond Symphony jest wyjątkowe. Jako Associate Dyrygent i dyrektor Symphony Chorus, mam szansę na realizację moich dwóch pasji: orkiestrowej i chóralnej.

Zawsze wiedziałem, że to możliwe, ale kiedy zacząłem studiować dyrygenturę, stało się dla mnie jasne, że te dwie dyscypliny są traktowane jako odrębne i różne podmioty.

Pedagodzy wymagali od studentów, aby wybrali nastawienie: dyrygent chóralny lub orkiestrowy.
Podręczniki również zasadniczo koncentrowały się na jednej lub drugiej.
Istnieje niepisana aleutrwalona regułę chóralna: jest dyrygent chóralny i dyrygent orkiestrowy.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Marek
Gość






PostWysłany: Wto 0:24, 29 Sty 2013    Temat postu:

Przez lata walczyłem z tymi podziały, tłumacząc dyrygentom , których spotykałem, że dyrygowanie chórem i orkiestrą jest takie samo. "Muzyka to muzyka."
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Andrzej
Gość






PostWysłany: Wto 0:39, 29 Sty 2013    Temat postu:

Jak płynnie przechodzić z dyrygowania orkiestrą do dyrygowania chórem? -

Jaki element doświadczenia dyrygenckiego pomaga mi zmienić skórę i być kim innym?

Pracuję ciężko, aby znaleźć odpowiedź.

Czy to jest gest?
Czym nie powinien być.

Każdy ruch batutą wskazuje jak zacząć sygnał, jak utrzymać go, a jak go zwolnić.

Idealnie, gest popiera wysiłki muzyków Nie inaczej jest, gdy muzyk klarnecista, musi wiedzieć, czy dźwięk powinien rozpocząć z łagodnym atakiem lub piosenkarz, który potrzebuje wskazówek na temat finału , który powinien być zwolniony.

Koncepcja Eleazar de Carvalho, iż "droga" zygzak cueing jest równie ważna w Koncercie na orkiestrę Bartóka jak w Singet dem Bacha Herrn.

Każda ilość napięcia w geście dyrygenta objawia się w każdym ruchu ciała w zespole muzycznym lub napięciu szyi wokalisty. Gesty dyrygenta przed każdym zespołem musza być jasne, zrozumiałe i zrelaksowane.
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Wto 0:41, 29 Sty 2013    Temat postu:

...
Powrót do góry
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gość







PostWysłany: Czw 20:18, 07 Lut 2013    Temat postu:

.....
Powrót do góry
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.muzykoterapia.fora.pl Strona Główna -> szkoły i uczelnie Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin